ZaynMalikStory

I Hate That I Love You! Del 54

Kategori: Allmänt

Tidigare:

Efter ett tag undrar jag var Melissa är.
-Mel!!!! Skrek jag
-What!!? Sa hon och sprang in till vardagsrummet.
-hahahha you look so funny, i was just wondering where Melissa are?
-Omg you scared me, she is outside with Niall, i think.
-Okey, can you come and sit with me.
-Ofcourse my love.
Vi satt i soffan och myste tillsammans framför tvn. Det ringer på dörren och Melanie går upp och öppnar där står pizzakillen med två pizzor i handen.
Melanie kommer in i varagsrummet med pizza i handen.
-Can you get some coke?
-Yea i was about to go and get some
Vi satt en stund och åt. Plötsligt ringer det på min telefon, på displayen står det ''Melissa''

Zayns perspektiv:
Jag tog snabbt upp telefonen och svarade:
-Hi Melissa, whatsupp?
-Nothing much i just heard about your visit at the hospital. Omg are u okay? Me and Niall are so worried about you.
-It's okey Melissa, don't worry, im here with Melanie.
-You want me to come home? Cuz i can if you want to?
-No no it's okay!
Jag lägger på och Melanie undrar vad hon sa.
-What did she say?
-Nothing, just that she was worried about me and stuff like that. She wanted to come home but i sad that she didn't have to.
-Oh okey.
Vi fortsatte äta och sen knackar det på dörren. Där kommer mamma in.
-Hi guys i've missed you!
-Hi mum.
-Hi trisha, sa Melanie. Vi kramade henne och satt och pratade en stund.

Melanies perspektiv:
Jag blev så glad när Trisha kom, jag älskar verkligen henne. Jag hade verkligen saknat Zayns syskon oxå men jag träffar inte dom like ofta eftersom dom bor i Bradford. Vi satt i vardagsrummet och pratade en stund sen gick vi till köket.
-Im gonna go and take a shower.
-Okey, sa Zayn.
Jag gick in i duschen och kände de varma vattnet rinna över mig. Fick en rysning för det va så skönt. Efter tjugo minuter gick jag ut. Jag tog på mig mjukis och ett vitt linne. När jag går ner för trappan hör jag Zayn och Trisha snacka. Jag stannade för att lyssna på deras konversation. Jag vet att det var fel av mig. Men jag va tvungen.
-Zayn listen to me, im going to move to Bradford, my work is there now i'm not even here anymore.
-Are you serious? Are me and Melissa and Melanie going to live here? Alone? Am i going to take care of two girls?
How!?
-They are grown ups, they can take care of themselves.
-Yea but if something happens...
Jag kunde inte hålla mig. Ser Zayn mig som ett barn? en som han måste ta hand om?
-Zayn you don't have to worry about me. Sa jag
-I'm sorry Trisha, i couldnt stand not hearing you two. But anyways. If you move out it's okay for me. You don't have to stick around just for me. I can get my own place.
-NO Melanie! I didn't mean it like that. Sa Zayn.
-Then how did you mean it? You don't have to take care of me..
-Stop Mel, i didn't mean it i just sad it cuz...
-Cuz what? Sa jag
-Zayn im gonna leave you guys alone, you should tell her...sa Trisha innan hon gick.
-Tell me what Zayn...?

Vad är det han ska säga till Melanie? Förlåt om den va kort. Men håll utkik för en ny ikväll om jag hinner :*
xx Dilan

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Awsuuumee! EFTERLÄNGTAT KAPITEL!

    2012-04-18 | 18:10:20
  • Sabrina säger:

    HAR VÄNTAT I EVIGHETER! GRYMT!

    2012-04-19 | 22:28:24
    Bloggadress: http://memorydays.blogg.se/

Kommentera inlägget här: